Szybki checkout czyli ulepszony koszyk

  1. Przegląd
  2. Polecane narzędzia do rozwoju sklepu
  3. Szybki checkout czyli ulepszony koszyk

Szablon w jednej z aktualizacji przynosi technologię prerender. W dużym uproszczeniu: Google czeka na informację, jaką potencjalną stronę dalej odwiedzi klient.

O ile w przypadku strony głównej jest to ciężkie do przewidzenia, tak raczej logiczne będzie, że z karty produktu klient raczej przejdzie do koszyka. Z koszyka do pierwszego etapu podania danych. Z podania danych do płatności etc.

W związku z czym my takie dane przygotowaliśmy, a na ich podstawie Google po załadowaniu strony (np. karty produktu) już zaczyna grzać, już zaczyna ładować kolejną potencjalną stronę w tle (np. właśnie koszyk), nie obciążając czasu ładowania (bo karta produktu już się załadowała).

Finalnie przejście przez kolejne kroki finalizowania zamówienia jest ultra szybkie, a czas ładowania się poszczególnych kroków wynosi ułamek sekundy (dosłownie tyle co podmienienie obecnej strony na nową uprzednio załadowaną). Technologia jest na tyle nowa (grudzień 2022r), że póki co wspiera ją jedynie przeglądarka Google Chrome. Ale jest ona już zaszyta w Twojej kopii szablonu.

Więcej o tej technologii:
https://developer.chrome.com/blog/prerender-pages/

 

Styczniowa aktualizacja z 2023 przynosi prerender także po najechaniu. Analizujemy jak klienci poruszają się po sklepie. Jeśli któryś zawiesi myszkę na 1 sekundę nad danym produktem na liście, to ten zacznie w tle prerender strony. Dzięki temu ta otworzy się dużo szybciej!

Aktualizacja z czerwca 2023 ogarnia zawieszenie myszki nad jakimkolwiek linkiem w obrębie sklepu na ułamek sekundy. Teraz już szybciej się nie da.


Czy ten artykuł był pomocny?