Upsell i crossell produktów

Dodatek pozwoli Ci na ręczne powiązanie do 3 produktów do jednego głównego. Czemu to jest super?

Sam/a decydujesz jak powiązać produkty komplementarne bez opierania się o „produkty powiązane” w sklepie.

Kojarzysz konstrukt marketingowy króliczej norki? Pewnie nie raz klikałeś/aś za czymś w sklepie. Wchodzisz w pierwszy link, patrzysz następny, nagle masz otwarte 10 ważnych kart i 5 produktów, których potrzebujesz.

 

Weźmy na przykład płyty gipsowo-kartonowe, jako że jestem na etapie wykończenia.

Klikam sobie w internecie za najtańszą (no bo jak inaczej) płytą. Trafiam na kartę produktu:
https://www.castorama.pl/plyta-gipsowa-zwykla-norgips-1200-x-2600-x-12-5-mm-id-8457.html


I teraz przeanalizuj jaki super marketing jest tu zastosowany. Od razu mam wszystko co dotyczy mojego działu, jak i wszystkiego co nawet luźno się z tym łączy. Pomyśl globalnie: jestem klientem, który przyszedł po płytę gk (gips-karton), więc będę potrzebował akcesoriów przed, w trakcie i po montażu.
Przed to może profil przyścienny, jakieś nożyce do tych profili. W trakcie to wkręty, ale może i wkrętarkę? A po montażu? Szpachlę, gładź, może nóż do gładzi.

Jak ktoś kręci płytę gk to po co? Albo się buduje, albo przebudowuje, albo naprawia albo… właśnie! może izoluje poddasze. Cyk i proszę bardzo artykuł „Tysiąc porad na temat izolacji stropów i poddaszy”.

 

I ja generalnie do takiego marketingu jestem przyzwyczajony i to lubię. Dostanę to co potrzebuję. Ostatnio szukałem ledów do ściany: przy okazji podpowiedzieli mi zasilacz, zaślepki, uchwyty, korytko. Pewnie sam bym o czymś zapomniał kupić, potem bym przeklinał, a tak realnie zwiększyłem wartość średniego koszyka zakupowego.

 

Wracamy do przykładu Castoramy. Jestem na karcie produktu płyty GK.

Pierwsze co widzimy to warianty produktu w formie kafelków (w Modern 3.0 też możesz już takie ustawić! Więcej w ustawieniach niżej 😊 ). Później mamy: „Inni kupili także:” czyli klasyczny upsell!

My mamy to w formie „sprawdź także”, wiec już mamy produkty powiązane, którymi atakujemy klienta.

 

 

Czyli mamy już inni kupili również, a zjeżdżając niżej mamy… Produkty powiązane, czyli coś co i Ty masz w swoich mocach:

Na samym dole blog oraz powiązane kategorie. Proste, ale jakże skuteczne.


Czy ten artykuł był pomocny?