1. Pierwsze kroki z czatem

 

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to czat od GrowCommerce - czyli GrowChat - możesz zakupić tutaj:
https://sklep.growcommerce.pl/czat-sklepu-internetowego

 

Po zakupie czatu

Po zakupie powinieneś otrzymać maila od Shopera z "linkiem do pobrania produktu cyfrowego". Link to bazowy URL do czatu, gdzie zawsze wejdziesz by dostać się do narzędzia plus kod aktywacji czyli najczęściej coś w stylu "?318823687". 

W link możesz "wejść" dwa razy, potem Shoper to blokuje. Nie udało Ci się, nie zapisałeś, coś poszło nie tak? 

Nic straconego, bo możesz wejść po prostu na główną stronę czatu i zarejestrować się z użyciem maila, podanego przy rejestracji. Przy kolejnym logowaniu korzystać będziesz także z tego maila + ustanowione przy rejestracji hasło.

Powyższe dane nie są tymi, które stworzyłeś/aś dla nas do logowania na Twój sklep, nie są też powiązane w żaden sposób z Shoperem.

 

 

Zarejestruj się

Świeżo po przejściu do danego w mailu URLa (odnośnika, linka) zacznij od rejestracji. Jak wspomniałem, użyj maila, z którego składałeś/aś zamówienie. 

 

 

 

Widok aplikacji

 

Pierwszy widok zapewni Ci niezbędne minimum. Tu w przyszłości zobaczysz swoje widgety, ilość przyjętych zapytań i przesłanych wiadomości poprzez czat, formularze offline czy inne. 

 

Zacznij od kliknięcia w przycisk w prawym górnym rogu -> Dodaj widżet. 

Widżet czy nasz czat możesz używać bazowo na 3 stronach. To może być 2x landing page z jakąś promocją + sklep. To może być strona główna (jak nasze growcommerce.pl) i potem sklep (adekwatnie nasz sklep.growcommerce.pl). Może być tylko sklep, a mogą być też trzy różne sklepy. 

Ja dzisiaj w tym poradniku tworzę widżet do naszego sklepu deweloperskiego. Nie ma on własnej domeny (supersklep.pl), a jedynie URL techniczny więc to z niego skorzystam: https://devshop-099491.shoparena.pl/

 

Niektóre funkcje są ubogo przetłumaczone. W rozwoju oprogramowania współpracujemy z baaardzo zagranicznymi personami, więc proces tłumaczenia i przystosowania narzędzia do polskich warunków trochę trwa.

Jako "imię" czyli angielskie "name" wrzuć nazwę rozpoznawalną dla Ciebie. W przyszłości gdy będziesz przeglądał/a raporty komunikacji to po nazwie rozpoznasz co to jest - sklep, sklep 1, sklep dev, landing page 1 czy cokolwiek.

Ja wpisuję "Sklep Developerski".

Jako pole "domena" wpisz adres url do sklepu. Niech to będzie URL finalny (np. sklep.growcommerce.pl). Raczej nie wrzucaj tu domeny technicznej (np. sklep706085.shoparena.pl).

 

Ja wrzucam nazwę naszego technicznego URLa do sklepu developerskiego, no bo na przykładzie nie mamy nic innego pod ręką :)

Jeśli planujesz mieć czat na 3 różnych stronach - nie podawaj tu 3x różny adres. Zamiast tego zbuduj 3x osobny widget, aby wiadomości, konsultantów i domeny mieć w osobnych "folderach". 

Pstryczek pod polem domeny możesz zignorować. Ani Cię to nie grzeje, ani nie ziębi. Kliknij "Zapisz".

Jeśli wyskoczy Ci błąd:

Usuń "/" slash z końca adresu. 

 

 

Jak widzisz masz teraz dwa widgety. Kiedyś, jak poczujesz się na siłach to istniejący "Default" czyli "Domyślny" będziesz mógł/mogła usunąć / zmienić / przerobić, ale póki co niech sobie wisi. Nie wpływa to na Twój komfort korzystania w pierwszych krokach. 

Powiązane artykuły


Czy ten artykuł był pomocny?